Regulamin

  1. Firma „Dekorianna” zajmuje się produkcją ceramiki artystycznej wytwarzanej ręcznie oraz produkcją szeroko pojętego rękodzieła tzn. wytwarzaniem artykułów ozdobnych np. z drewna, sznurka, papieru, tekstylii, wosku itp..
  2. Firma prowadzi sprzedaż detaliczną tych, że produktów, w chwili obecnej tylko za pośrednictwem internetu. Siedziba sklepu internetowego oraz produkcji znajduje się w Oświęcimiu, przy ulicy Łącznej 9.
  3. Dokładna nazwa firmy (Pracownia rękodzieła i Sklep DEKORIANNA), której właścicielem jest Anna Hałat i zarejestrowana jest w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z nr. NIP 549-166-03-68, REGON 382860264

Terminy oznaczone w regulaminie:

  1. Strona – zarówno Sprzedawca jak i Klient
  2. Sklep internetowy – platforma posiadająca katalog produktów, umożliwiający przeglądanie oraz ich zakup.
  3. Kodeks cywilny – ustawa z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) Kodeks cywilny.
  4. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, a także osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, która składa lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego.
  5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 16, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  7. Produkt – rzecz ruchoma – dzieło wyprodukowane ręcznie do sprzedaży detalicznej, bądź hurtowej dostępne za pośrednictwem sklepu.
  8. Użytkownik – klient, który posiada założone konto, na platformie sprzedaży www.dekorianna.pl
  9. Rejestracja – utworzenie w systemie Sklepu Internetowego Konta Użytkownika. W celu dokonania rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny. Prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego skutkować będzie wysłaniem przez system Sprzedawcy automatycznej wiadomości mailowej informującej o aktywacji Konta.
  10. Dostawa – ¬powierzenie przez Sprzedawcę produktów przeznaczonych dla Klienta podmiotom trzecim w celu ich dostawy. Sprzedawca zobowiązuje się do bezpiecznego opakowania i ubezpieczenia wysyłanych produktów. Dostawę swoich produktów Sprzedawca powierza wyłącznie wyspecjalizowanym firmom kurierskim prowadzącym w tym zakresie profesjonalną działalność gospodarczą.

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin jest równocześnie umową sprzedaży zawieraną pomiędzy kupującym a sprzedającym. W rozumieniu świadczenia usług prowadzonych drogą elektroniczną z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Określa zasady i warunki funkcjonowania z platformy oraz zasady sprzedaży dokonywanej za pośrednictwem serwisu www.dekorianna.pl
  2. Klient ma zawsze dostęp do regulaminu poprzez link umieszczony na stronie o nazwie pod nazwą REGULAMIN, w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt mailowy sklep@dekorianna.pl
  3. Wszystkie produkty wytwarzane są z szczególną starannością, są dziełem ludzkich rąk – nazywane inaczej rękodziełem. Podlegają ochronie praw autorskich. Z uwagi na ręcznie produkowane rzemiosło, każdy produkt z tej samej kategorii może się od siebie różnić, jednakże to nie stanowi ich wady, ale to, że jest to sztuka indywidualna i każdy produkt jest niepowtarzalny.
  4. Z uwagi na nietypowy charakter produktów, informujemy, że użytkowanie ich powinno być zgodne z przeznaczeniem oraz przechowywanie i konserwowanie w sposób właściwy dla danego rodzaju dzieła.
  5. Podane ceny produktów są cenami brutto, nie zawierają kosztów dostawy. Koszty wysyłki są podane w cenniku dostaw i będą doliczane do cen produktów na koniec zamówienia.
  6. Wyłączne prawa do udostępnianych treści sklepu, zdjęć – jak również prawa autorskie znaku firmowego podlegają ochronie prawnej i przysługują właścicielowi lub podmiotom, z którymi właściciel zawarł stosowne umowy.

Składanie zamówień:

  1. Aby złożyć zamówienie, należy wybrać ilość sztuk wybranego produktu, następnie kliknąć przycisk „dodaj do koszyka”, jeśli jest możliwość wyboru koloru, trzeba w wiadomości do sprzedającego zaznaczyć swój wybór. Brak tej informacji oznaczać będzie – losowo wybrany kolor.
  2. Następnie przejść do rubryki zamówienie, wpisać swoje imię i nazwisko oraz adres do wysyłki, oraz numer telefonu. Jeśli jest potrzebna faktura, należy koniecznie podać dane do faktury.
  3. Kolejny krok to kliknąć przycisk „kupuję i płacę”
  4. Należy wybrać sposób płatności oraz firmę przewozową. – jest możliwość odbioru osobistego przy ul. Łącznej 9 w Oświęcimiu, jednakże taką opcję należy zaznaczyć w zamówieniu. Dodatkowo należy skontaktować się ze sprzedawcą pod numerem telefonu 500 696 300 lub mailowo pod adresem: anna@dekorianna.pl, aby ustalić czas odbioru.
  5. Konsument po złożeniu zamówienia otrzyma na skrzynkę e-mail wiadomość z numerem zamówienia oraz informacją potrzebną do jego realizacji.
  6. Zakup należy opłacić najpóźniej w ciągu trzech dni od daty złożenia zamówienia. Płatności można dokonać poprzez bramkę płatniczą dostępną na sklepie, w wybranym przez siebie banku, bądź przelewem tradycyjnym na poniższe konto:
    Zbigniew Hałat
    ul. Łączna 9
    32-600 Oświęcim
    mBank
    56 1140 2004 0000 3402 3379 0305
  7. Zamówienie można realizować z rejestracją swoich danych bądź też jednorazowo bez rejestracji. Jednakże użytkownik zarejestrowany może kontrolować historię swoich zamówień, ma możliwość sprawdzenia na jakim etapie jest jego zamówienie, jest informowany o nowościach, dodatkowo uczestniczy w specjalnych promocjach dostępnych tylko dla stałych zarejestrowanych klientów.

Produkty na zamówienie

  1. Istnieje możliwość zamówień indywidualnych wedle wizji i woli klienta, jednakże wiąże się to z pewnym terminem oczekiwania, zależnego od trudności i wielkości danego zadania.
  2. Czas oczekiwania ustalany jest indywidualnie, po czym jest sporządzana umowa, jeśli wyrób ma być nietypowy.
  3. Zamawiać można również produkt, którego wzór jest już sprzedawany, ale zamawiający chciał domówić w innych kolorach lub w większej ilości. W tym względzie ustalany jest czas oczekiwania bez dodatkowej umowy.
  4. Produkt wytworzony na zamówienie względem potrzeb klienta nie ma możliwości odstąpienia od umowy z zakupu

Informacje techniczne:

Aby korzystać z zakupów w sklepie internetowym, należy posiadać dostęp do:

  • sieci internetowej
  • elektronicznej poczty (e-mail)
  • plików cookies (aktywną usługę)

 

Reklamacje

  1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia wad lub uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu, lub gdy towar jest niezgodny z zamówieniem.
  2. Uszkodzenia powstałe podczas transportu, należy niezwłocznie reklamować i spisać protokół szkody u przewoźnika.
  3. Jeżeli otrzymany produkt ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia, wymiany na nowy, bądź obniżenia ceny produktu już zakupionego.
  4. Jeżeli usunięcie „wady” jest niemożliwe, lub jeżeli wiąże się to z zbyt dużym nakładem kosztów, sprzedawca może odmówić danej operacji i zaproponować produkt nowy pełnowartościowy z uwzględnieniem kosztów wysyłki po stronie sklepu.
  5. Sprzedawca zobowiązuje się wykonać reklamację jeśli usunięcie wady nie przewyższa ceny produktu. Czas naprawy ustalany jest w sposób indywidualny biorąc pod uwagę rodzaj produktu i jego wadę.
  6. Po uwzględnieniu reklamacji Sprzedawca zwróci koszty przesyłki związane z reklamacją, poniesione przez Konsumenta. Sprzedawca przekaże należną kwotę na wskazany rachunek bankowy.
  7. Jeżeli wada jest nieistotna, nie mająca żadnego wpływu na funkcjonowanie ani wizerunek produktu sprzedający może odmówić reklamacji.
  8. Uszkodzenia mechaniczne – jeżeli nie są wynikiem wad produktu – powstałe podczas użytkowania nie mogą być podstawą reklamacji. Reklamacji nie podlega też zużycie wynikające z normalnego użytkowania jak i też uszkodzenia w wyniku nieprawidłowych zabiegów konserwacyjnych.
  9. Klient nie może reklamować produktu z powodu koloru zakupionej rzeczy, który zależny jest od ustawień na monitorze i może znacznie odbiegać od rzeczywistości.

 

Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 121), który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu (14) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem listownie na adres siedziby Sprzedawcy albo za pośrednictwem poczty elektronicznej . na adres: reklamacje@dekorianna.pl
  2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi drogą elektroniczną, liczy się od dnia wydania Produktu w przypadku Umowy sprzedaży, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi drogą elektroniczną- od dnia jej zawarcia.
  3. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesyła Konsumentowi wiadomością mailową potwierdzenie otrzymania ww. oświadczenia.
  4. W razie odstąpienia od umowy – Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi drogą elektroniczną jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Wraz ze zwracanym Produktem należy zwrócić otrzymany paragon lub fakturę.
  5. Klient zwracając towar ma obowiązek prawidłowo zabezpieczyć wysyłany przedmiot, tak aby nie uległ zniszczeniu w czasie transportu.
  6. Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o skorzystaniu przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot płatności może nastąpić po otrzymaniu produktu zwracanego, po sprawdzeniu, że przedmiot jest w takim samym stanie jaki był przy jego wysyłce do klienta.
  7. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy.
  8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  11. Najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na trwałym nośniku pouczenie o odstąpieniu od umowy wraz ze stosownym formularzem odstąpienia od umowy.