- Firma „Dekorianna” zajmuje się produkcją ceramiki artystycznej wytwarzanej ręcznie oraz produkcją szeroko pojętego rękodzieła tzn. wytwarzaniem artykułów ozdobnych np. z drewna, sznurka, papieru, tekstylii, wosku itp..
- Firma prowadzi sprzedaż detaliczną tych, że produktów, w chwili obecnej tylko za pośrednictwem internetu. Siedziba sklepu internetowego oraz produkcji znajduje się w Oświęcimiu, przy ulicy Łącznej 9.
- Dokładna nazwa firmy (Pracownia rękodzieła i Sklep DEKORIANNA), której właścicielem jest Anna Hałat i zarejestrowana jest w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z nr. NIP 549-166-03-68, REGON 382860264
Terminy oznaczone w regulaminie:
- Strona – zarówno Sprzedawca jak i Klient
- Sklep internetowy – platforma posiadająca katalog produktów, umożliwiający przeglądanie oraz ich zakup.
- Kodeks cywilny – ustawa z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) Kodeks cywilny.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, a także osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, która składa lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 16, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Produkt – rzecz ruchoma – dzieło wyprodukowane ręcznie do sprzedaży detalicznej, bądź hurtowej dostępne za pośrednictwem sklepu.
- Użytkownik – klient, który posiada założone konto, na platformie sprzedaży www.dekorianna.pl
- Rejestracja – utworzenie w systemie Sklepu Internetowego Konta Użytkownika. W celu dokonania rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny. Prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego skutkować będzie wysłaniem przez system Sprzedawcy automatycznej wiadomości mailowej informującej o aktywacji Konta.
- Dostawa – ¬powierzenie przez Sprzedawcę produktów przeznaczonych dla Klienta podmiotom trzecim w celu ich dostawy. Sprzedawca zobowiązuje się do bezpiecznego opakowania i ubezpieczenia wysyłanych produktów. Dostawę swoich produktów Sprzedawca powierza wyłącznie wyspecjalizowanym firmom kurierskim prowadzącym w tym zakresie profesjonalną działalność gospodarczą.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin jest równocześnie umową sprzedaży zawieraną pomiędzy kupującym a sprzedającym. W rozumieniu świadczenia usług prowadzonych drogą elektroniczną z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Określa zasady i warunki funkcjonowania z platformy oraz zasady sprzedaży dokonywanej za pośrednictwem serwisu www.dekorianna.pl
- Klient ma zawsze dostęp do regulaminu poprzez link umieszczony na stronie o nazwie pod nazwą REGULAMIN, w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt mailowy sklep@dekorianna.pl
- Wszystkie produkty wytwarzane są z szczególną starannością, są dziełem ludzkich rąk – nazywane inaczej rękodziełem. Podlegają ochronie praw autorskich. Z uwagi na ręcznie produkowane rzemiosło, każdy produkt z tej samej kategorii może się od siebie różnić, jednakże to nie stanowi ich wady, ale to, że jest to sztuka indywidualna i każdy produkt jest niepowtarzalny.
- Z uwagi na nietypowy charakter produktów, informujemy, że użytkowanie ich powinno być zgodne z przeznaczeniem oraz przechowywanie i konserwowanie w sposób właściwy dla danego rodzaju dzieła.
- Podane ceny produktów są cenami brutto, nie zawierają kosztów dostawy. Koszty wysyłki są podane w cenniku dostaw i będą doliczane do cen produktów na koniec zamówienia.
- Wyłączne prawa do udostępnianych treści sklepu, zdjęć – jak również prawa autorskie znaku firmowego podlegają ochronie prawnej i przysługują właścicielowi lub podmiotom, z którymi właściciel zawarł stosowne umowy.
Składanie zamówień:
- Aby złożyć zamówienie, należy wybrać ilość sztuk wybranego produktu, następnie kliknąć przycisk „dodaj do koszyka”, jeśli jest możliwość wyboru koloru, trzeba w wiadomości do sprzedającego zaznaczyć swój wybór. Brak tej informacji oznaczać będzie – losowo wybrany kolor.
- Następnie przejść do rubryki zamówienie, wpisać swoje imię i nazwisko oraz adres do wysyłki, oraz numer telefonu. Jeśli jest potrzebna faktura, należy koniecznie podać dane do faktury.
- Kolejny krok to kliknąć przycisk „kupuję i płacę”
- Należy wybrać sposób płatności oraz firmę przewozową. – jest możliwość odbioru osobistego przy ul. Łącznej 9 w Oświęcimiu, jednakże taką opcję należy zaznaczyć w zamówieniu. Dodatkowo należy skontaktować się ze sprzedawcą pod numerem telefonu 500 696 300 lub mailowo pod adresem: anna@dekorianna.pl, aby ustalić czas odbioru.
- Konsument po złożeniu zamówienia otrzyma na skrzynkę e-mail wiadomość z numerem zamówienia oraz informacją potrzebną do jego realizacji.
- Zakup należy opłacić najpóźniej w ciągu trzech dni od daty złożenia zamówienia. Płatności można dokonać poprzez bramkę płatniczą dostępną na sklepie, w wybranym przez siebie banku, bądź przelewem tradycyjnym na poniższe konto:
Zbigniew Hałat
ul. Łączna 9
32-600 Oświęcim
mBank
56 1140 2004 0000 3402 3379 0305 - Zamówienie można realizować z rejestracją swoich danych bądź też jednorazowo bez rejestracji. Jednakże użytkownik zarejestrowany może kontrolować historię swoich zamówień, ma możliwość sprawdzenia na jakim etapie jest jego zamówienie, jest informowany o nowościach, dodatkowo uczestniczy w specjalnych promocjach dostępnych tylko dla stałych zarejestrowanych klientów.
Produkty na zamówienie
- Istnieje możliwość zamówień indywidualnych wedle wizji i woli klienta, jednakże wiąże się to z pewnym terminem oczekiwania, zależnego od trudności i wielkości danego zadania.
- Czas oczekiwania ustalany jest indywidualnie, po czym jest sporządzana umowa, jeśli wyrób ma być nietypowy.
- Zamawiać można również produkt, którego wzór jest już sprzedawany, ale zamawiający chciał domówić w innych kolorach lub w większej ilości. W tym względzie ustalany jest czas oczekiwania bez dodatkowej umowy.
- Produkt wytworzony na zamówienie względem potrzeb klienta nie ma możliwości odstąpienia od umowy z zakupu
Informacje techniczne:
Aby korzystać z zakupów w sklepie internetowym, należy posiadać dostęp do:
- sieci internetowej
- elektronicznej poczty (e-mail)
- plików cookies (aktywną usługę)
Reklamacje
- Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia wad lub uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu, lub gdy towar jest niezgodny z zamówieniem.
- Uszkodzenia powstałe podczas transportu, należy niezwłocznie reklamować i spisać protokół szkody u przewoźnika.
- Jeżeli otrzymany produkt ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia, wymiany na nowy, bądź obniżenia ceny produktu już zakupionego.
- Jeżeli usunięcie „wady” jest niemożliwe, lub jeżeli wiąże się to z zbyt dużym nakładem kosztów, sprzedawca może odmówić danej operacji i zaproponować produkt nowy pełnowartościowy z uwzględnieniem kosztów wysyłki po stronie sklepu.
- Sprzedawca zobowiązuje się wykonać reklamację jeśli usunięcie wady nie przewyższa ceny produktu. Czas naprawy ustalany jest w sposób indywidualny biorąc pod uwagę rodzaj produktu i jego wadę.
- Po uwzględnieniu reklamacji Sprzedawca zwróci koszty przesyłki związane z reklamacją, poniesione przez Konsumenta. Sprzedawca przekaże należną kwotę na wskazany rachunek bankowy.
- Jeżeli wada jest nieistotna, nie mająca żadnego wpływu na funkcjonowanie ani wizerunek produktu sprzedający może odmówić reklamacji.
- Uszkodzenia mechaniczne – jeżeli nie są wynikiem wad produktu – powstałe podczas użytkowania nie mogą być podstawą reklamacji. Reklamacji nie podlega też zużycie wynikające z normalnego użytkowania jak i też uszkodzenia w wyniku nieprawidłowych zabiegów konserwacyjnych.
- Klient nie może reklamować produktu z powodu koloru zakupionej rzeczy, który zależny jest od ustawień na monitorze i może znacznie odbiegać od rzeczywistości.
Odstąpienie od umowy
- Klient będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 121), który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu (14) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem listownie na adres siedziby Sprzedawcy albo za pośrednictwem poczty elektronicznej . na adres: reklamacje@dekorianna.pl
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi drogą elektroniczną, liczy się od dnia wydania Produktu w przypadku Umowy sprzedaży, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi drogą elektroniczną- od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesyła Konsumentowi wiadomością mailową potwierdzenie otrzymania ww. oświadczenia.
- W razie odstąpienia od umowy – Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi drogą elektroniczną jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Wraz ze zwracanym Produktem należy zwrócić otrzymany paragon lub fakturę.
- Klient zwracając towar ma obowiązek prawidłowo zabezpieczyć wysyłany przedmiot, tak aby nie uległ zniszczeniu w czasie transportu.
- Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o skorzystaniu przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot płatności może nastąpić po otrzymaniu produktu zwracanego, po sprawdzeniu, że przedmiot jest w takim samym stanie jaki był przy jego wysyłce do klienta.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na trwałym nośniku pouczenie o odstąpieniu od umowy wraz ze stosownym formularzem odstąpienia od umowy.